28/6

 
I söndags var vi ut och klättrade lite, red asfalt vändan genom villa området och sen upp i skogen.
Hur lugn som helst, vilket han brukar vara den rundan.
Mycket och titta på, barn i trädgårdarna, skällande hundar bakom staket och folk med diverse byggprojekt överallt.


måndags tog vi galoppvändan, han kändes fin inga konstigheter.
Avslutade med att ta ett skutt över en stock i en av hagarna på gården.
Tisdagen fick han vila
Igår var vi ut och klättrade, upp och ner 3 gånger och det tog rejält, trötta hästar hemmåt.

Torsdags så red jag lite lösgörande på banan en kortare vända, med tanke på eventuell träningsvärk.
Han sitter lite fast i vänster, han viker gärna in huvudet och sen ut med kroppen, framför allt i galoppen där det är svårast och påverka honom.
Ville få han rund och mjuk, 

Idag hoppade vi tillsammans med Therese och Lina.
Travade in på 2 studs,och sen ett galoppsprång och en oxer.
Likadant andra sidan men med 2 studs och ett räcke.
Han får inte ihop allt ibland men kändes jättebra.
Jag har massa saker att förbättra behöver räta upp mig lite mer och en himla massa mer saker. 
Vi provade höja lite och vi slutade på 110 cirka. 
Kändes som vi flög, han hoppar så runt och överhoppar.
Inte helt lätt och hänga med.. 
Imorgon jobbar jag hela dagen, så blir vila för hans del.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0