17/5

 
 
Till ridhuset var vi i söndags och galopp arbete på schemat.
Först gjorde jag framåt på ena långsidan och tillbaka nästa.
Vilket inte funkade helt.
Han kom inte riktigt tillbaka och han tappa bakdelen och korsade eller bröt av så fort ja räta upp mig lite. 
Fick lägga volter istället och samla han lite där istället, vilket gick lättare och sen ta långsidan.
Fick till några bra språng i dom olika tempoväxlingarna men långt ifrån alla var bra.
Så något vi behöver träna på.
Vill ha kvar energin och bakdelen i de olika tempona.
Inte halv dö så fort man tar tillbaka.
 
Rom byggdes definitivt inte på en dag haha..
 
Igår tog vi galoppvändan med stallkompis.
Han kändes lugn och han jobbade fint hela vändan. 
Gick först för det mesta och traskade förbi alla plötsliga vägbyggen osv i skogen.
 
Idag blev det en långpromenad på asfalt och imorgon är det hoppträning. 
 
 
Börjat beta honom nu också, med lite ångest då jag helst av allt skulle jag inte ens vilja ha honom på bete. 
Då förra sommaren var riktigt jobbig med tappskor och trasig häst konstant. 
Menmen.. sista försöket i sommar. 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0