5/7

 
Lördagen fick han vila för då gjorde jag mitt sista jobb pass och nu har jag semester i 3 veckor.
Har en fjärde vecka senare när vi åker till spanien v.34
Så semestern spenderas mestadels hemma nu.
 
Söndagen dressyr, kändes kanonfin i galoppen.
Så fin att jag valde att avsluta innan han inte orka mer.
Mjuk och fin och kändes väldigt balanserad.
Han har ingen dålig galopp i sig, men han haft lite svårt och få ihop allting. 
Men han har ju varit sen med det mesta, växten och framför allt mognaden. 
Så det kommer väl..
Börjat sitta ner mer i traven och vi jobbar en del med övergångar och flytta in/ut på volt.
 
Måndags så var det ponny ridning haha.
Red galoppvändan med therese och lina i åska och regn.
Vi galopperade mycket och i friskt tempo över alla vattenpölar med åskan dundrandes ovanför huvudena haha.
Lite läskigt var det faktiskt.
Menmen vi överlevde.
 
Idag så skulle han få en lugnare dag.
Så vi tog en promenad ner till badplatsen och kikade, inga där så vi plaskade runt lite i vattnet.
Han drack nog upp halva sjön och plaska runt.
Sen gick vi genom skogen hem, fick nå infall och hoppa upp barbacka utan hjälm med ett grimskaft och grimma.
Han traska på som tur var och det var riktigt mysigt.
Upp till stallet och provade knoppa hans tunna lilla man.
Hyffsat blev det och ville såklart ta kort.
Men han såg mest ut såhär på korten ...
 
 
 
Något hyffsat kort fick vi till iallafall..
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0